tisdag 27 mars 2012

Skall man behöva jaga nu också?

Just nu tillagar jag "mina egna kycklingben" på förfrågan från barnen! De har varit väldigt poppulära sen första gången jag tillagade dem. Sexåringen undrade "Hur fick du köttet?" Jag förstår inte riktigt frågan men svarar att "Jag marinerar köttet, häller på olika såser!"  "Men hur får du köttet?" Jag svarar "Jo, jag köper kycklingben utan smak, inte färdiggrillade som man kan köpa, sen gör jag egen smak som jag häller på!" "Så du har inte skjutit köttet?" "Nä, det har jag inte!" "Men då gör du ju inte EGNA kycklingben, då lagar du ju köpta kycklingben!" Jaja, inget får jag ha att känna mig lite stolt över längre, nu skall jag jaga vår mat för att det skall bli godkänt och kunna klassas som hemlagat från grunden!

Fru Esson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar