fredag 9 mars 2012

Det gäller att tänka sig för!

Jag tycker det är tråkigt med den vardagliga mat planeringen. Jag är såå trött på att vecka efter vecka försöka planera ihop en veckomeny som skall passa i hop med skolans meny! Nu, efter influensan, då jag inte är ett dugg sugen på någon mat över huvudtaget är det ännu svårare. Dagens lunch närmade sig och jag ville inte och orkade inte så maken började tillaga något. Kyckling i curry med ris blev det. När sonen kom hem från skolan var han hungrig trots att han ätit i skolan. "Ta lite mat då!" sa maken till sonen. Sonen tittade ner i kastrullen och sa njääääää (ett mellanting mellan nja och nää). Maken försöker ivrigt sälja in maten till sonen och säger "Smaka, det är jättegott, det är ju JAG som lagat maten!"

Hmmm, alltså, what? En meter bort sitter den slitna mamman som gör mat 99 procent av gångerna! Maken insåg rätt snart att "Det där lät ju inte helt rätt!" Jag kan inte annat än hålla med! "Det blev lite fel!"

Hälsningar Fru Esson

2 kommentarer:

  1. Kan trösta dig med att fastän vi inga barn har så är det inte alltid så lätt att vara kreativ med maten för två vuxna heller. Köttfärslimpa eller köttbullar är favoriten, varma mackor, nachos med köttfärs och riven ost, tacos eller tortillawraps går snabbt att fixa - men det är kanske inte nån gourmet :-)

    SvaraRadera
  2. Köttbullar är en favorit här också! Tacos och tortilla brukar vi ha som fredagsmys och det tycker barnen är gourme' mat! Vi äter ganska ofta thaimat också, det tycker båda vi vuxna och barnen om!

    SvaraRadera