onsdag 7 mars 2012

På benen men knappt!

En vecka senare, efter att influensan invaderat hemmet, är vi på benen, men det är på darriga ben! Minsta lilla ansträngning tar musten ur mig, gör mig matt och genomsvettig! Förra söndagen insjuknade min man! Vi insåg ganska snart att detta var influensa, för febern gick snabbt upp till 40 strecket, och för en vuxen är det extremt jobbigt att ha så hög temperatur. Han är dock ganska uthållig min man, han sov sig igenom det hela! Två dagar senare var det sexåringens tur. Han blev snabbt dålig och är nog den som mått sämst av oss allihop! Han hade 40,4 i temp i nästan tre dygn! Han har levt på vatten, nyponsoppa och Mer. I går, en vecka efter insjuknandet började han äta lite grann! Natten efter var det dags för storebror! Han hade också över 40 graders feber, men hanterar det som sin far! Han sov, sov och sov! Han blev feberfri relativt snabbt och igår skickade vi iväg honom till skolan som han varit borta från en vecka, men det visade sig vara för tidigt. Det var en utmattad grabb som kom hem från skolan igår, så idag är han hemma igen! Ytterligare en dag in i veckan var det min tur! Maken var inte feberfri men ändå så pass så att han fungerade med lite alvedon! Han fick ta över markservicen och jag däckade! Dagen efter insjuknade lillasyster! För henne var det en snabbt avklarad historia, feber ett dygn, klart!

Nu har det gått en vecka sen jag däckade, febern har inte gett sig ännu, men jag hade ett dygn när jag blev bättre men blev sen sämre igen! Orsaken är nog att jag fått sinuit, det är den diagnos jag ger mig själv, och jag har nu påbörjat en kur Penicillin för att få bukt med det hela! Så nu hoppas jag att jag kan vara uppe på ben som är stadigare i morgon! Jag behöver verkligen orken i morgon, för maken återgick till jobbet igår, så nu är jag hemma med tre barn som är relativt pigga! Det blir ganska mycket tv tittande, för något annat orkar jag inte göra med dem!

Nu måste jag vila igen!

Over and out!

Fru Esson

PS: Svininflunsan, om det nu var det jag hade, var ingenting mot denna influensa! Var det något vi skulle massvaccinerats för, så var det årets influensa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar