söndag 29 januari 2012

Borde lära mig....

att inte posta ett blogginlägg förrän jag har läst den många gånger och klurat i flera dagar! Det verkade så enkelt när jag kom på tanken att börja blogga. "Jag skriver ner vad som händer och sker, delar mina tankar och åsikter! Hur svårt kan det vara?" Men när jag väl sätter mig och skall börja skriva upptäcker jag resonemangen inte alls ser lika bra ut i skrift som det låter i mitt huvud! Jag låter så mycket klokare i mitt eget huvud...=)

Jag redigerar alltid inläggen både tre och fyra gånger efter att de lagts ut. Jag tycker att jag är tydlig, och tror självklart att alla kan följa min tankebana, men det är nog inte så lätt att läsa andras (mina) tankar. Samtidigt så känns det så tråkigt att ha dem liggandes i datorn i veckor, för de börjar samlas på hög nu! Skall jag blogga skall de vara lite i nuet, och måste det verkligen vara så välredigerat? Om det skall vara på det viset kan jag ju lägga ner direkt, för dit kommer jag inte nå i första taget.....Läser runt lite på andras bloggar och konstaterar att många utav kändisbloggarna också har brister i svenska språket!

Jag tycker det är svårt att skriva! Det är svårt att formulera mina tankar i text! Det blir inte alltid så lyckat men jag har hört det sägas att man lär sig av sina misstag, så därför kommer jag nog att fortsätta ett tag till, för jag har ju precis börjat!

Nu borde jag läsa igenom detta inlägg några gånger till, men nääää........

God söndagkväll önskar fru Esson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar