fredag 21 oktober 2011

Vi går mot kallare tider

Min yngsta son konstaterade att det var frossa ute, när han såg att det var vitt på bilarna! Idag var det bara att plocka fram överdragsbyxorna, varma vantar och mössan! Bilrutan skulle skrapas och barnen tyckte det var så kallt att de självmant kom in och bad om vantar och mössor. Tidigare morgnar har jag fått tjata på dem för att de skall klä på sig ordentligt! Men när de såg "frossan" då förstod dom att nu är det allvar, nu är det kallt på riktigt!

Så, grabbarna är i skolan, mannen på väg till Stockholm och jag står här i ett hus, som ser ut som ett bombnedslag. Min yngsta, dottern, har rivit ur all tvätt ur tvättkorgen, spritt runt det i hela huset, tömt min/sin skötväska, spritt ut innehållet i hela huset och nu håller hon på att tömma kökslådorna för att, som jag förmodar, sprida det runt hela huset. Jag känner att jag måste gripa in och hejda tornadon nu, innan det är försent!

Fru E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar