onsdag 19 oktober 2011

Thaimat i Sverige........

Blev glad när jag såg att de serverar Thaimat i restaurangen på Bill och Bulls lekland! Eftersom jag vet att de har en thailändsk kock, blev jag förväntansfull och tänkte att detta kan bli riktigt bra! Men vilken besvikelse! Samma mesiga försvenskade thaimat som på alla andra ställen i stan! Ska det vara så svårt att laga genuin thaimat när man kommer från Thailand????? Nu menar jag inte att maten inte var tillräckligt stark, för jag kan inte äta alltför stark mat längre, min mage har blivit mesig efter för många år i Norden. Men jag anser att man kan göra mat som smakar mycket utan att för den skull vara stark! Nä, thaimaten på Bill och Bulls lekland får knappt godkänt och det är alldeles för lite att välja mellan, endast två rätter! Visst det är godare än hamburgare, pizza och annan snabbmat men något stamställe blir det inte!

Om man skall äta god, genuin thaimat i Sverige, skall man bege sig till Torshälla! Där är det riktigt gott! Kan bara gratulera Torshällaborna till den fina Thairestaurangen med den otroligt goda maten! Dom har förstått att kunderna vill ha riktig thaimat och inte turist-thaimat!

Fru Esson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar