onsdag 14 december 2011

Lillasysters favoritsysselsättningar

Lillasyster blir femton månader på julafton och hennes favorit sysselsättningar just nu är:
klättra upp och sätta sig mitt på köksbordet och smaka och känna på allt som råkar finnas på bordet just då. I morse var det vitlökssalami!
Att smyga fram, tyst som en panter och snabbt rycka åt sig något ur diskmaskin varje gång den öppnas!
Och sist men inte minst, smita in på toaletten och leka med toaborsten varje gång storebröderna glömmer att stänga dörren efter att de varit där!

Diskamaskin och toalettdörren har jag ju ändå lite kontroll på men det här med att klättra upp på köksbordet är lite jobbigt! Hon gör det hela tiden och så fort jag lyft ner henne så påbörjar hon en ny uppstigning! Jag vet inte om det är höghöjdsträningen hon är ute efter! Hon har insett att hon kommer ändå snäppet högre upp om hon sitter på köksbordet, jämfört med i sin matstol, och hon ligger ju, som jag nämnt tidigare, i hårdträning inför WM i matkastning, ännu en favorit sysselsättning! Vi har inte riktigt förstått när tävlingen går av stapeln och hon har inte heller kunnat förmedla det! En sak vet jag dock, hon kommer vinna guldmedalj när det väl är dags!  

Fru E    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar