fredag 9 december 2011

Julshopping...

Gårdagen ägnades åt att handla julklappar! Näsan styrde mot Peking och vi åkte hemifrån strax efter 08 på morgonen och var hemma strax efter 21! Snacka om seriös julklappsshopping! Det var vi tjejer som var ute på tu man hand, det hade inte gått vägen annars, för säg den kille som skulle stå ut med shopping i 12 timmar! Till och med jag var ganska utled på det hela är jag väl kom hem, trött med värkande fötter och en shopping axel (tennisarmbåge men i axeln). Lillasyster klarade det hela förvånansvärt bra! Fick ju anpassa tempot lite efter henne, så periodvis var det ganska lite shopping och mera rusa in i affärer och riva ner så mycket saker som möjligt från alla hyllor jag kommer åt innan mamma hinner stoppa mig aktivitet! Var ju tvungen att släppa loss henne från vagnen ibland..........

Väl i Peking upptäckte jag att jag hade lyckats pricka in Julklappskväll i Norrköping då affärerna var öppna till 21! Fick dessutom se en skymt av sångaren Chris Medina som uppträdde i Gallerian Linden. Innan dess var jag ute i Ingelsta köpcentrum och shoppade loss, hittade till Bolagret, en stor inredningsbutik med mycket fin fina saker! Jag gillar Norrköping och det var trevligt att få tillbringa en dag där. Skönt med lite omväxling från Linköping! Jag var nöjd med dagen och fick med det mesta på listan!

Lycka till med julshoppingen!

Fru E


2 kommentarer:

  1. Testar att skriva en kommentar här. Bra gjort syrran att shoppa så där länge med Emmalisa i släptåg. En riktig tjejdag blev det :)
    H: Ann-Lis

    SvaraRadera
  2. Yes det funkade! Men tiden verkar inte stämma. Skrev inte så där tidigt :) utan strax före 17 på kvällen. Alltså vi som inte har nån blogg kan välja profilen "Anonymt" om man vill kommentera. Bra att veta. Ses snart!

    SvaraRadera