måndag 5 december 2011

Den tysta katastrofen...

Allt som oftast ser jag Facebook inlägg som uppmanar andra till att hjälpa ett stackars djur någonstans och många är snabba att haka på, kopiera uppmaningarna för att i sin tur uppmana sina vänner att hjälpa detta svårt drabbade djur. För någon tid sedan lade jag upp ett Facebook inlägg där jag uppmanade andra att hjälpa svältande barn och fick inte en enda respons på det! Skrämmande tycker jag! För det pågår en tyst katastrof i vår värld just nu, 21000 barn, under fem år, dör varje dag! De dör för att de inte har tillgång till mat, rent vatten eller vaccin! Dessa orsaker skulle lätt kunna förebyggas om de bara hade tillgång till dessa, för oss självklara, sakerna! Det är viktigt att vi engagerar oss på något sätt, för det är först när vi hjälps åt som vi kan uppnå resultat!


Den här bloggposten är mitt sätt bidra. För i och med att jag publicerar den här bloggposten blir inte bara fler uppmärksammade på den tysta katastrofen utan dessutom innebär det att re:member skänker sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.


Nu är det jul igen och julklapparna skall inhandlas! Alla känner vi säkert någon som har allt och hur du än klurar och funderar så kommer du inte på någon bra present, för människan har ju verkligen just ALLT! Ge då en gåva som kan rädda liv! Gå in på Unicef:s hemsida och ge bort en present som verkligen gör skillnad! Det kanske kan tyckas vara som en droppe, att ditt enda bidrag inte gör någon skillnad. Men om du sprider budskapet och får flera vänner att ge bort en "livspresent" till någon endaste person i jul, och om de i sin tur sprider budskapet, så blir det som ringar på vattnet och den lilla pölen blir snart en sjö, som till slut blir ett hav! Vad vore väl häftigare än att skapa ett helt hav av ringar?? 


Än en gång! Ge bort en present som verkligen gör skillnad! Kom i håg att ni även kan köpa årets julkort på Unicef!


Om jag inte hinner blogga mer innan jul så vill jag passa på att önska alla en riktigt god jul och ett gott nytt år! / fru Esson!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar