lördag 19 november 2011

Dags att för en ny vana!?

Var tvungen att gå iväg och inhandla frukost i morse! Betalade för varorna och insåg sen att jag glömt påse. Lägger fram två kr för en påse, för jag trodde mig veta att en påse kostar 1,50 men tji fick jag, 3 kr får man betala för en plastpåse på Mima numera! Trodde inte det var sant! Men så är det. Enligt kassörskan vill man minska användandet av plastpåsar, vilket är bra, men de kunde gå ut och informera alla kunder tycker jag. Och ja, jag har varit dålig på att ta med mig tygkassen när jag skall småhandla. Jag har haft intentionen att bli mera miljömedveten, men i vardagsstressen försvinner det tankesättet alltför många gånger. Nu skall i alla fall jag försöka komma ihåg att ta med mig tygkassen, måste först inhandla flera sådana, för det räcker inte med en då jag storhandlar! Hoppas flera affärer inför samma höjning, för det är först när det börjar kosta som jag/vi reagerar, tydligen!

2 kommentarer:

  1. Det tar några gånger innan det blir en vana! Det tog länge för mig, men nu för tiden har vi alltid en stod ikea-kasse i bilen för storhandlandet :)

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att komma ihåg att ta med tygkassar men det lyckas ibland.Senast jag var och handlade fick min tygkasse oljefläckar på sig och trodde det var margarinet som pressats ut men det var olja efter en båtmotor som fanns på bilfilten.Tur att det bara kom på tygkassen..nu är tygkassen tvätttad men inte ren så det hamnade i trädgårdshuset.Men jag har fler tygkassar som tur är!!!

    SvaraRadera