söndag 5 februari 2012

Får se hur det mottagandet blir!

Har precis planerat veckans mat! I morgon tänkte jag göra köttbullar! Sist fick mina köttbullar ett mycket svalt mottagande! Kommentarer som "usch", "blää" "och det smakar för mycket kött", haglade över matbordet! I morgon tänkte jag använda mig av ett annat recept! Kanske blir det bättre då? Jag kan ju alltid hoppas, för jag skall göra en stoooor laddning och frysa in, så det är dessa som kommer att serveras i vårt hushåll någon tid framöver!

Jag tycker det är svårt att planera veckans mat! Ofta kommer jag inte på vad jag skall laga och det blir alltid samma maträtter om och om igen. Så nu tyckte jag det var dags att få lite nya ideér och uppslag. Jag styrde kosan mot biblioteket och kom hem med en bok! Det blev boken "Klaras gi- mat för familjen"! Denna vecka skall jag alltså prova fyra recept från den boken! Det kommer att bli en intressant mat vecka!

Har ni någon god, lättlagad och snabblagad favorit? Berätta gärna! Jag behöver alla tips jag kan få! Lycka till med matlagningen under veckan!

Hälsar Fru Esson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar